• Начало /
  • Новини /
  • Петра Йовнова: Продължаваме работата си по утвърждаване на продуктите с марка КООП

Петра Йовнова: Продължаваме работата си по утвърждаване на продуктите с марка КООП

Публикувано на 04.03.2015 Интервю

Петра Йовнова: Продължаваме работата си по утвърждаване на продуктите с марка КООП

Интервю с Петра Йовнова, управител на „КООП Маркет“ ЕООД 

Г-жо Йовнова, разкажете ни за управляваното от Вас дружество?

- „КООП Маркет“ ЕООД стопанисва два магазина за хранителни стоки (Супермаркет КООП, кв. Красна поляна и ул. „Г.С. Раковски“ 99) и един специализиран за продажба на високоалкохолни напитки и вино (на ул. „Г.С. Раковски“ 97).

Благодарение на екипа и въведената организация на работа дружеството успешно осъществява своята дейност. Усилията ни са насочени към прилагане на добрите практики и иновации в търговията на дребно. Работим в условията на задълбочаваща се икономическа криза и намалена покупателна способност на населението, непрекъснато повишаващите се изисквания на законодателството на Европейския съюз към защита правата на потребителите и все по-високите изисквания от страна на потребителите към стоките, цените, атмосферата и обслужването в търговските обекти.

Засегнахте темата за добрите практики и иновации. Споделете какви са въведените до момента?

-           В края на 2012 г. Супермаркет КООП в кв. Красна поляна стана първият в България търговски обект, изцяло оборудван с електронни етикети. Внедряването им допринесе за подобряване и оптимизиране на търговския процес, което донесе редица ползи не само за служителите, но и за клиентите. Другите два обекта също са оборудвани с тях.

От началото на юни 2014 г. като допълнение към физическите магазини стартира Електронен магазин КООП. На сайта www.cooptrade.bg могат да бъдат намерени ексклузивни оферти и предложения от разнообразния асортимент на стоки за дома и градината, електроуреди и детски облекла, обувки, играчки, а също така и хранителни стоки с марката КООП.

Горди сме, че българското кооперативно движение чрез Централния кооперативен съюз, респективно и ние, участваме в Инициативата за справедлива верига за доставка на храни в ЕС.

Можем да се похвалим и с редица други добри практики и инициативи, благодарение на това, че сме част от националната търговска верига КООП.

Кои са те?

Обектите ни популяризират и участват в месечните промоции на стоките с марката КООП.

Като част от националната търговска верига КООП и чрез нашите обекти член-кооператорите биха могли да участват в годишната томбола от инициативата „КООП – Заедно на пазар“.

Как управляваният от Вас супермаркет КООП се включва в единния кооперативен пазар?

-       Като част от националната търговска верига КООП ние активно участваме в Единния кооперативен пазар (ЕКП). Той създава условия за доставки на стоки от утвърдени български производители с марка КООП и стоки произведени от европейски кооперативни организации.

Ефективното управление на човешките ресурси в търговските обекти е един от факторите за по-висока конкурентоспособност. Каква е ситуацията при вас?

-           Успехът на всяка дейност, в частност и търговската, зависят от добре подготвения екип и професионализма на служителите. При подбора на служителите се ръководим от желанието за работа в оптимален състав и подготовката на кадрите по начин, който позволява те да се взаимозаменят. Мотивираме служителите, като им предоставяме възможност за работа в благоприятна среда и възможност да развиват уменията и компетенциите си. Това постигаме чрез включването им обучения, които впоследствие спомагат за още по-добрата организация на търговския процес и обслужване на клиентите.

Съвместно с екипите на обектите сме си поставили ясна цел - да утвърждаваме магазините като водещи в кооперативната система. Целта ни е след набирането на достатъчно опит да продължим да разширяваме мрежата от обекти управлявани от дружеството.

Какви стъпки предвиждате за повишаване на ефективността от работата с клиенти и привличането на нови?

-       Ще продължим работата си по утвърждаване на продуктите с марката КООП. Активно си партнираме с производителите от водещи кооперативни организации от системата на ЦКС. В момента значимо присъствие в продуктовия асортимент заемат натуралната минерална вода „Горна баня 1“, чай на „Билкокооп“, месни продукти на Кооперация „Доверие“, сладкарки изделия от ГПК „Наркооп“ гр. Радомир.

През 2015 г. съвместно с дирекция „КООП реклама“ към ЦКС ще продължим да организираме тематични събития и тържества, свързани с традиционни български празници и кооперативни чествания. Провежданите през миналата година събития се радваха на голям интерес от десетки семейства, клиенти на магазина. Тези инициативи отличават Супермаркет КООП от останалите търговски вериги и карат потребителите да се чувстват специални и да припознават още повече магазина като „своя магазин“. Следващото събитие за тази година - „Усмивки за мама“ ще се проведе на 7 март, от 11.00 часа и ще бъде посветено на 8 март – Международния ден на жената. Всички малчугани ще могат да изваят със собствените си ръце чудни подаръци за мама в планираните арт работилници за чудеса, да се забавляват и налудуват на детското парти.