• Начало /
  • Новини /
  • Управителният съвет на ЦКС прие отчета за дейността на Съюза през изминалата година

Управителният съвет на ЦКС прие отчета за дейността на Съюза през изминалата година

Публикувано на 31.05.2017

Управителният съвет на ЦКС прие отчета за дейността на Съюза през изминалата година

 

На 20.04.2017 г. в град Правец се проведе третото за годината заседание на Управителния съвет на Централния кооперативен съюз. Домакин на заседанието беше Окръжен кооперативен съюз София. Освен членовете на Управителния съвет участие в него взеха членовете на Контролния и Председателския съвет на ЦКС.

В продължение на наложилата се добра кооперативна практика, участниците в заседанието имаха възможността да посетят и да се запознаят с работата на 22 обекта от търговска верига КООП, които се стопанисват от кооперации членуващи в ОКС София, КС Благоевград, ГКС София, КС Перник и КС Кюстендил – съюзите от район Югозападен.

По традиция заседанието бе открито от председателя на Съюза Петър Стефанов, който благодари на ОКС София за добрата организация и домакинството.

След разглеждане на традиционната първа точка от дневния ред, касаеща изпълнението на решенията на УС на ЦКС, участниците в заседанието се запознаха с актуалното състояние на кооперативните съюзи от Югозападен район на планиране. Техните председатели запознаха присъстващите с развитието и основните проблеми пред ръководените от тях съюзи през последната година. (Виж карето).

Дневният ред на заседанието продължи с определяне на дата за общото събрание на Централния кооперативен съюз и приемане на материалите по неговия дневен ред. Участниците в заседанието единодушно приеха представения отчет на Управителния съвет на ЦКС за 2016 г., годишният финансов отчет за 2016 година и доклада на регистрирания одитор представен на проведеното през м. март 2017 г. заседание, както и докладна записка относно определяне средствата за дейността на Контролния съвет на Съюза през 2017 г. Взето бе решение събранието да се проведе на 18.05.2017 г. в кооперативен хотелски комплекс „КООП-Китен“ гр. Китен.

По точка четвърта от дневния ред, директорът на гл. дирекция „Търговия“ на ЦКС Бойка Добрева запозна присъстващите с изпълнението на плана по Националния единен кооперативен пазар (НЕКП) към 31.03.2017 г. Тя сподели, че реализираните през първото тримесечие на 2017 г. доставки по линия на НЕКП, показват изоставане спрямо приетия към 31.03.2017 г. план. Бе подчертано, че в представения материал са разгледани поотделно всички стокови групи, като анализа на данните показва съществени резерви по отношение доставките на осемте основни стоки с марка КООП, които формират по-голямата част от стокооборота по линия на НЕКП и имат определящо значение за изпълнение на планираните обеми. Г-жа Добрева изрази увереност, че при мобилизиране на усилията от страна кооперативните организации, още през следващите месеци на годината отчетеното изоставане ще бъде преодоляно и планираните обеми ще бъдат изпълнени.

Извън разглежданата точка, Бойка Добрева запозна участниците в заседанието с изпратените от членовете на Управителния съвет на ЦКС предложения за оптимизиране на търговската дейност и представи информация за резултатите и основните констатации от стартиралите съвместни посещения на обектите от ТВ КООП. Те се организират съвместно от експерти от гл. дирекция „Търговия“ на ЦКС и експерти по търговия в кооперативните съюзи и имат за цел оптимизиране на търговската дейност и повишаване на реализираните стокообороти и доставки по линия на НЕКП.

По следващите три точки от дневния ред, представени от зам.-председателят на ЦКС Ваня Боюклиева, членовете на Управителния съвет разгледаха отчета за изразходваните средства от Спомагателен фонд „Реклама“ при Централния кооперативен съюз, утвърдиха правила за провеждане на благотворителна кампания „КООП=COOP: Да изградим по-добър свят сега“ през 2017 г. и взеха решение за изграждане и внедряване на разширена платформа за електронно обучение на кооперативните кадри.

Електронната платформа ще предлага обучителни курсове на заетите както в областта на търговията, така и в направленията туризъм и мениджмънт на кооперативната организация. Достъпът до нея ще се осъществява чрез позициониран на интернет страницата на ЦКС (www.cks.bg, www.ccu-bg.coop) банер с наименование „Кооперативна електронна академия“, като след неговото активиране се зарежда страницата на електронното обучение.  Обучителните курсове са разработени на база проучвания и анализ на проблемните зони в работния процес на заетите в кооперативните организации и са персонализирани спрямо техните потребности. Обученията са активни постоянно на платформата, като курсистът сам ще определя времето, в което може да започне обучението и темповете, с които може да усвои предвидения материал.

Участниците в заседанието продължиха своята работа с приемането на решения касаещи оперативната дейност на ЦКС и неговите търговски дружества.

Вечерта след края на заседанието членовете на Управителния, Председателския и Контролния съвет на ЦКС, имаха възможност да се насладят на кулинарните изненади и приятната атмосфера, организирани от любезните домакини от ОКС гр. София.

Кооперативни организации от Югозападен район на планиране:

ОКС София, КС Благоевград, ГКС София, КС Перник и КС Кюстендил заедно с членуващите в тях кооперации представляват:

  • 19% от член-кооператорите в системата на ЦКС (123 605 бр.)
  • 21% от общия дялов капитал (19 949 хил. лв.)
  • 18% от заетите (6 828 бр.)
  • 16% от търговските обекти на верига КООП (744 бр.)
  • 13% от стопанските приходи на кооперативната система.

Снежана Лазарова, председател на ОКС гр. София:

„Полагаме всички усилия за да изпълним целите, които сме си поставили. Обнадеждаващо за ОКС гр. София и членуващите в съюза кооперации, е че въпреки резервите в началото на годината успяхме да изпълним плана за доставки по линия на НЕКП за първото тримесечие на 2017 г. Със съвместни усилия, успяхме да подобрим логистиката и да достигнем до всеки един кооперативен търговски обект на територията на ОКС София и днес стоките с марка КООП се предлагат във всички магазини на нашите кооперации.”

Владко Бангеев, председател на КС гр. Благоевград:

”Работим активно за подобряване на финансово-икономическите и организационните показатели на КС Благоевград и членуващите в съюза кооперации. По отношение на стопанската дейност, спирането на субсидиите за доставка на стоки в малките и труднодостъпни населени места постави много от нашите кооперации в затруднено положение, но с общи усилия успяхме да ги стабилизираме и да преодолеем кризисните фактори. Един от основните приоритети за нас през настоящата година е да увеличим броя на обектите ни от търговска верига КООП. Относно организационното развитие, ни предстои още много работа, но вярвам, че ще успеем да подобрим показателите си и в това направление.“

Валентин Димов, председател на ГКС гр. София:

„През изминалата 2016 г., успяхме да увеличим броя на нашите член-кооператори и да повишим общия размер на дяловия капитал и средната дялова вноска. Друг положителен момент от нашата работа е, че успяхме да увеличим размера на реализираната печалба и да намалим броя на губещите кооперации. Разбира се, налице са и редица слабости, които ни предстои да преодолеем. През настоящата година трябва да насочим усилията си към повишаване относителния дял на приходите от пряка стопанска дейност и включване на поне три обекта в търговска верига КООП.“

Бойка Славчова, председател на КС гр. Перник:

”Пред КС гр. Перник и кооперациите от състава на съюза стоят редица проблеми. Въпреки необходимостта от консолидация и проведените разговори и срещи в тази насока, през 2016 г. не успяхме да осъществим нито едно обединение на кооперации от съюза. В резултат на това трудностите и проблемите пред кооперациите с изчерпан потенциал се задълбочават. Като положителен, можем да отчетем факта, че макар и трудно успяваме да преодолеем проблема с липсата на кадри. Вече имаме кооперации, начело на които са млади, образовани хора, които с много усърдие и упоритост успяват да ги стабилизират.

Дирекция „Кооперативна политика и европейски проекти“, ЦКС