• Начало /
  • Новини /
  • Валентин Савов – управител на хотелски комплекс „Странджа”, к.к. Златни пясъци

Валентин Савов – управител на хотелски комплекс „Странджа”, к.к. Златни пясъци

{posted_on} Aug 2, 2012 Интервю

Валентин Савов – управител на хотелски комплекс „Странджа”, к.к. Златни пясъци

Интервю с Валентин Савов управител на кооперативен хотелски комплекс „Странджа”, к.к. Златни пясъци

- По данни на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма  туристическият сезон е силен. Какви са Вашите наблюдения?

- Сезонът се развива успешно. Интересът към нашите курорти се повиши след визовите облекчения за туристи от Русия, Украйна, Беларус, Молдова. Може би и липсата на строителство в комплексите и достъпните цени провокираха желание в туристите да изберат за своята почивка Българското черноморие.

- Лятото на 2012 вече е в разгара си. Какви очаквате да са резултатите в края на сезона?

- Сезонът е много труден, но прогнозата ми за крайните резултати е оптимистична. Конкуренцията е голяма. Презастрояването доведе до свръхпредлагане и хотелите се впуснахме в ценова надпревара за всеки клиент, а и съседните ни дестинации - Гърция и Турция стоят много добре на пазара. Очаквахме да е така и подготовката ни преди сезона бе много сериозна както по отношение на материалната база - сменихме настилки във фоайета и коридори, подменихме и филтриращата система на басейна, така и относно маркетинговата ни политика по отношение на цени, партньори и реклама. Презентирахме и договорихме хотела с водещи  туроператорски фирми. Включването на хотела в техните каталози и рекламни канали е добра реклама за нас. С по-големия брой договори и партньори през този сезон намаляваме възможността хотелът да изпадне в зависимост от един туроператор или един пазар. Обучението на служителите също бе част от подготовката ни за сезона. С помощта на Центъра за професионално обучение на ЦКС проведохме курс за обучение и повишаване квалификацията на персонала.

- Хотел „Странджа" беше първият кооперативен комплекс, който предложи All Inclusive пакет. Има ли интерес към него?

- Въпреки противоречивите мнения за системата All inclusive тя е сред най-търсените услуги, а и покрай икономическата криза става все по-популярна. След редица проучвания за икономическата й ефективност миналата година я внедрихме в нашия туристически продукт и мога да заявя успешно. Факт е значителният ръст на резервации на база All-inclusive и полупансион, а това е показател, че сме постигнали добро съотношение между качество и цена.       

- Какви са по народност туристите, които почиват в „Странджа"?

- В реализираните към днешна дата брой нощувки най-голям е делът на туристите от Русия и Украйна. Следват ги пазар Полша и пазар Иран. Отчитам ръст и на туристите от западноевропейски страни - Германия, Великобритания, Италия, Скандинавските страни - пазари с по-добри финансови възможности, потребители на допълнителни услуги, но и по- претенциозни към тяхното качество.

- Възползват ли се член-кооператорите и притежателите на потребителски карти от офертите, които предлагате за тях през този сезон?

- Специално за член-кооператори и притежатели на клиентска карта КООП предлагаме преференциални условия за настаняване. Най-голям е интересът към пакета 5+1, който включва 5 нощувки със закуски, обяди и вечери + 1 ден бонус. Ползването на басейн, чадър и шезлонг около басейна и паркинг са безплатни.

- Как оценявате работата на кооперативния туроператор „Кооптурист - Китен"?

- Разширяването на пазарните позиции на кооперативния туризъм изисква правилна ориентация за търсене на нашия продукт от организирани и неорганизирани туристи и създаване на условия за увеличаване дела на продажбите. В условията на силна конкуренция, стремежът ни към нарастване на обемите наложи търсене на възможности за подобряване на връзката между продавачи и клиенти. Тази функция успешно се изпълнява от кооперативния туроператор „Кооптурист-Китен". Той е свързващо звено между туристическото търсене и нашето туристическо предлагане. С негова помощ ние преодоляваме териториалната откъснатост на нашия туристически продукт и неговите евентуални потребители.

- Какво според Вас е мястото на рекламата в туризма и нейното значение за добрия имидж?

- Рекламата е от първостепенно значение за запазване на съществуващите и за завоюване на нови пазари. Нейна главна цел е да се повлияе на избора на потенциалния потребител, като той бъде убеден в преимуществата на предлагания туристически продукт и се превърне в наш постоянен клиент.