• Начало /
  • Новини /
  • Работна среща с водещи кооперации от ОКС Монтана

Работна среща с водещи кооперации от ОКС Монтана

Публикувано на 14.07.2016

Работна среща с водещи кооперации от ОКС Монтана

Актуални въпроси, свързани с участието на кооперациите в единния кооперативен пазар и активизиране приема на нови членове, бяха обсъдени на работна среща, проведена на 6 юли 2016 г. в гр. София.

В срещата взеха участие Председателят на Централния кооперативен съюз д.ик.н. Петър Стефанов, председателят на Областен кооперативен съюз Монтана Бранимир Дивинисиев и председатели на водещи кооперации от съюза:

Вежен Велков, председател на ПК „Наркооп“ гр. Монтана

Стефан Прусийски, председател на РПК „Дружба“ гр. Берковица

Емил Деков, председател на ПК „Братски труд“ гр. Златия

Стефка Димитрова, председател на РПК „Вършец“ гр. Вършец

Тодорка Петрова, председател на ПК „Наркооп“ гр. Лом

Срещата премина в конструктивен диалог, бе направен задълбочен анализ на постигнатото до момента, бяха очертани основните проблеми пред кооперативните организации, потърсени резервите и набелязани конкретни мерки за устойчивото им развитие и в бъдеще. Основните теми бяха активизиране приема на нови член-кооператори, доставките на стоки чрез Националния единен кооперативен пазар и прилаганата единната търговска политика по отношение на стоките с марката КООП, организирането на национални промоции и повишаване популярността на инициатива „КООП – заедно на пазар“.

В началото на срещата председателят на ОКС Монтана Бранимир Дивинисиев посочи, че въпреки изминалите няколко тежки години е оптимист и очаква по-добри резултати през 2016 г.:

„За полугодието отчитаме значително увеличаване на стокооборота по линия на ЕКП. За шестте месеца сме реализирали стокооборот, който е с 40% повече от този за цялата 2015 г. Независимо от това, ако продължим с тези темпове, няма да изпълним амбициозния план, който си поставихме за 2016 г. Причината е, че не всички кооперации от съюза участват в единния кооперативен пазар с необходимата активност и отговорност. Това налага на заседанието на Управителния съвет на ОКС Монтана, което ще се проведе до края на месец юли, да набележим необходимите мерки, които ще ни помогнат да изпълним планираните разчети по линия на единния кооперативен пазар за 2016 г.

„Кооперацията през 2020 трябва да е икономически силна и изпълняваща социалните си функции, но как да го постигнем - като се движим бавно и на собствен ход или като изберем скоростно пътуване към целта, криещо и доста рискове, ще решат самите кооперации“ – допълни г-н Дивинисиев на нашия въпрос каква трябва да бъде кооперацията на бъдещето.

Председателят на ПК „Наркооп“ гр. Монтана Вежен Велков, изрази следното мнение по отношение на тежката демографска криза в населените места, които кооперацията обслужва:

„Стремим се да увеличаваме стокооборота, но го постигаме все по-трудно, защото намаляват потребителите ни. Населението прогресивно намалява, а селищата са пред обезлюдяване. Разбираме ситуацията и затова влагаме повече усилия и средства, за да държим високо нивото на търговските ни обекти; допълваме с необходимата техника; строим сенници отвън за клиентите в горещото време; разширяваме асортимента от стоки, за да отговорим на нуждите на клиентите и да опазваме големите сгради с малкото използваема площ в тях. Така изразяваме оптимизма си с практически действия, а не с красиви фрази за очакваното светло бъдеще“.

Г-жа Тодорка Петрова, председател на ПК „Наркооп“ гр. Лом сподели, че е посветила 35 години от живота си на кооперативната идея и акцентира върху проблема с липсата на добре обучени кадри. „…Трябва да има млади хора. Младите член-кооператори се привличат чрез директна връзка с училищата и разяснителна дейност за силата на кооперативната идея. Както и с участие на младите хора в кооперативните мероприятия, обръщане сериозно внимание на най-младите новоприети член-кооператори и др.п.“

Г-н Стефан Прусийски, председател на РПК „Дружба“ Берковица също акцентира върху липсата на млади хора в региона, като сподели:

„Младите хора в района не са много, дори трудно намираме такива за продавач-консултанти в нашите обекти. Смятам че можем да положим усилия в тази насока, като започнем от най-близкото обкръжение на настоящите член-кооператори. Това може да се случи в следващите няколко месеца като организираме срещи и запознаем младите хора със 75-годишната история на нашата кооперация, с предимствата на кооперативния бизнес модел и потърсим идеи за бъдещо развитие от тях“.

По време на срещата бе изказано мнение, че все повече хора търсят българското производство, а търговска верига КООП предлага такова. Това, което е необходимо, е да се работи за увеличаване на асортимента от български стоки, които се предлагат в търговските обекти с марката КООП, като се наблегне на традиционните и бързооборотни стоки с добро качество и на тяхната активна реклама – национална и местна.

В заключение всички участници в срещата се обединиха около становището, че тя е изключително навременна и  ползотворна и въз основа на нея ще бъдат направени съответните изводи за подобряване ефективността на работата и разширяване на търговския потенциал на кооперативните организации от региона на ОКС Монтана.

Дирекция „КООП медии и реклама“