• Начало /
  • Новини /
  • ПК “Солидарност-1918” продължава да работи успешно

ПК “Солидарност-1918” продължава да работи успешно

Публикувано на 24.10.2016

ПК “Солидарност-1918” продължава да работи успешно

Данни за ПК “Солидарност-1918”

  • ПК “Солидарност-1918” членува в КС Севлиево;
  • Броят на заети в кооперацията е 61 души;
  • Член-кооператорите са 742 души, от които 54 са до 35годишна възраст;
  • Основната стопанска дейност е търговия на дребно;
  • Кооперацията стопанисва 22 търговски обекта, от които 8 от търговската верига КООП;
  • ПК “Солидарност-1918” обслужва 11 населени места.

Според отчетените резултати за 2015, ПК “Солидарност-1918” е на седемнадесето място в комплексното класиране на кооперациите от системата на Централния кооперативен съюз

 

Христо ГУНЧЕВ, председател на кооперацията 

„Всеки има принос за успехите.

В нашите магазини имаме служители с дълъг стаж и опит, стараем се да привличаме и млади кадри. Хубавото е, че поколенията веднага са сработват в името на успеха. Етиката в нашите магазини е на много високо ниво. Постоянно чувам от наши потребители похвали и благодарности. Ние всички сме обединени около разбирането, че само с пълна всеотдайност в работата и с постоянна мисъл как по-резултатно да се работи – може да има успех. При нас търговските служители правят заявките за стоки. А това е истинско майсторство – навреме да се прецени какво ще потърсят хората след ден или два.

Наскоро в централната част на града открихме поредния магазин – той е разположен на площ от над сто и четиридесет квадратни метра. Всичко вътре е ново, работи компютърна система. Магазинът е поверен на млад персонал. И още от самото начало подсказва, че и този обект ще се превърне в предпочитан от хората търговски обект, както се случва с други наши магазини.

От своя страна ръководството на кооперацията има свои начини да подпомага добрите резултати. Ние търсим най-изгодните доставчици, като преди това се убеждаваме в качествата на стоките, с които работят. Правим всичко възможно да увеличаваме доставките на стоки по линия на Единния кооперативен пазар. Кооперативните коли реагират много бързо на заявените доставки. Освен това почти всеки ден те посещават магазините ни в съставните села. Трябва да отбележа, че и в селата магазините ни са с хубава визия, естетично подредени и богато заредени.“

По неофициални данни жителите на град Севлиево вече са под двадесет хиляди души. В града има достатъчно работни места, но въпреки това отливът на млади хора е налице.

Често коментирана тема е, че в известните местни заводи заплатите са огромни. Трудно е да се каже колко са огромни, но тази презумпция очевидно е подлъгала големите търговски вериги да се настанят на територията на града. Сега три големи магазина работят на една и съща територия. Борбата не само за място, но и за клиенти, безспорно е голяма.

Как при тази ситуация може да работи местната потребителна кооперация? Отговорът е кратък и ясен: може и то – успешно!

В Севлиево кооперативната търговия има традиции. Това е така, но само на традиции да се залага, при положение, че пазарната ситуация коренно се променя, не е достатъчно. Необходима е всекидневна работа и борба за спечелването на всеки отделен потребител и то не само да бъде спечелен, а да бъде спечелен трайно, за да се гарантират постоянно нарастващи обороти.

През последната година е постигнат ръст повече от осем процента, като има и магазини с ръст в стокооборота двадесет и осем и двадесет и четири процента. Интересното е, че висок ръст в продажбите постигат и магазини, които са разположени непосредствено до някой от магазините на големите търговски вериги.

Очевидно става въпрос за професионализъм и трудолюбие във всеки отделен магазин.

Що се отнася до магазините из селата, то всички те реализират ръст в продажбите. В село Столът например е постигнат ръст от двадесет и шест процента. Успешната работа очевидно е факт.

Как се постигат такива резултати? В кооперацията е създадена атмосфера , която стимулира хората да работят всеотдайно. А когато към нагласата да работиш с пълния си капацитет прибавим и професионалните умения – тогава се постигат високи резултати. Такъв се случаят с ПК “Солидарност 1918”.

Кооперация с богата история

Началото е поставено през декември хиляда деветстотин и осемнадесета година с името “Солидарност”. Два месеца след  учредяването е открит първият потребителски магазин. Още за първите девет месеца кооперацията излиза на печалба и раздава първия консумативен дивидент на членовете си.

През хиляда деветстотин и двадесет и първа година е открита  първата кооперативна книжарница. През същата година са въведени консумативни книжки за всички клиенти на кооперативните магазини. В съставните села Богатово, Яворец и Драгановци са открити още шест магазина, две пивници и две сладкарници. Активно кооперацията се включва в строежа на жилищни блокове, като по този начин  започва да притежава партерните и приземните етажи. Благодарение на тези ходове кооперацията и сега ползва тези подблокови пространства за най-добрите си магазини.

През хиляда деветстотин четиридесет и осма година името й вече е Народна кооперация. През следващите години кооперацията е трябвало да се състезава със създадените държавни предприятия за търговия – Нармаг и Хоремаг. Почти всички заведения за обществено хранене са прехвърлени на градската държавна търговия. Иззети са и осемте кооперативни магазини за промишлени стоки.

През хиляда деветстотин петдесет и девета година е взето решение за възстановяване на кооперацията. През деветдесет и първа година е възстановено и наименованието “Солидарност“.

Кооперацията днес

Сега всичките кооперативни магазини в града са включени в национална търговска верига КООП. Задачата, върху която се работи, е намаляване на дните за обращаемост на стоките. При анализите се подчертава, че все още не се използват най-пълноценно възможностите на информационната система.

В кооперацията работят шейсет и един човека. Показателен факт е производителността на труда. Търговските работници например формират своите заплати на базата на минималната заплата плюс процент от оборота. Този подход действа стимулиращо и повишава качеството на обслужване в обектите.

В близка перспектива

Кооперативните магазини имат своя авторитет сред населението. Хората винаги са сигурни в качествата на стоките. В немалко от случаите и цените са по-ниски от тези в магазините на големите търговски вериги. Хората все по-често определят кооперативните магазини като ”моят магазин наблизо”. Такава е и целта на ръководството – магазините да се разполагат в непосредствена близост до определени квартали и да задоволяват специфичните за района предпочитания на хората.

Член-кооператорите всяка година получават паричен дивидент върху дяловото си участие, освен това винаги при големите празници получават и натурален дивидент.

Броят на член-кооператорите се увеличава всекидневно. Само за последните няколко месеца са приети нови двадесет и седем човека. Градът намалява, но кооперацията се разраства.

 

Дирекция „КООП Медии и реклама“, ЦКС