• Начало /
  • Новини /
  • Кооперативните хотелски комплекси: Туристически услуги на високо ниво

Кооперативните хотелски комплекси: Туристически услуги на високо ниво

Публикувано на 09.01.2017

Кооперативните хотелски комплекси: Туристически услуги на високо ниво

Интервю с Теодора Николаева, управител на „Интелект КООП“ ЕООД

Госпожа Николаева, Вие сте управител на дружество, което стопанисва два кооперативни хотелски комплекса – един градски и един планински. Какво е характерно за дейността им и в каква насока се развиват?

Кооперативните комплекси, част от веригата  „КООП – Вашето място за почивка“, работят на различни пазарни сегменти, но обединени от обща цел – да предлагат по-добро качество на услугите и да привличат повече гости. Двата хотела се характеризират с различно местоположение, капацитет, видове туризъм, услугите, които предлагат и дължината на престоя на гостите си.

Хотел „Интел КООП“ е бюджетен хотел от градски тип, предоставящ условия за настаняване в един от най-спокойните квартали на града. Подходящ при бизнес пътувания, командировки с продължителен престой поради гъвкавите ценови условия, лично и семейно пътуване при приятели или с цел пазаруване, събитие, празник. Хотелът е с традиции в организирането на фирмени мероприятия, като съчетава най-търсените услуги за настаняване, хранене и ползване на семинарни зали. Може да посетите интернет страницата www.intelcoop.bg.

Хотел „КООП Рожен“ е планински хотел, намиращ се в прекрасната местност Роженски поляни, очароващ със своето местоположение и природни дадености. Предлага на своите гости отлични условя за настаняване и набор от допълнителни услуги, свързани, както с почивка и възстановяване, така и със спорт и преживявания. В комплекса се предлагат автентични специалитети и традиционни родопски вечери под звуците на гайда.

Хотелски комплекс „КООП Рожен“ е сравнително нов хотел, работещ от година. По какъв начин успявате да го популяризирате и да го налагате на пазара?

Данни от публикации в сферата на маркетинга сочат, че 80 % от решенията за избор на хотел се влияят пряко или косвено от информацията в интернет. Затова основните канали, които използваме за популяризиране на хотел „КООП Рожен“ са актуалните социални мрежи, специализирани сайтове за туристическа информация, масови сайтове за интернет пазаруване чрез ваучери за намаление, както и собственият сайт на хотела www.cooprojen.bg.

Интернет рекламата ни дава възможност за гъвкавост, по-голяма ефективност и по-бързо достигане до крайните потребители. Доверяваме се и на печатната медия чрез участие в каталози за туристически изложения, изработване на флаери и други рекламни материали. Но най-добрата реклама се прави от доволните клиенти, затова фокусът ни е най-вече върху удовлетвореността на гостите на кооперативния комплекс.

Какви са предизвикателствата, с които се сблъсквате като управител и на Център за професионално обучение?

В следствие на социално-икономически промени през последните години, убедеността на всеки за учене през целия живот и повишаване на квалификацията става все по-голяма. До този момент обученията се провеждат посредством курсове на място в учебния център чрез откъсване от работа. Предизвикателство пред центъра за професионално обучение е да улесни и популяризира достъпа до квалификация с модернизирани системи, включващи онлайн обучения в различни сфери, съответстващи на нуждите на пазара на труда и да разшири своята дейност извън границите на кооперативната система.

Възползват ли се член-кооператорите от преференциалните условия на настаняване?

Екипите на хотелите „Интел КООП“ и „КООП Рожен“ с удоволствие посрещат кооперативни организации, член-кооператори и техните семейства. Както всяка година, така и през 2017 са предвидени специални пакети 2+1 и 5+1, които предлагат настаняване, изхранване и използване на разнообразни допълнителни услуги. От всички празнични оферти и предложения за специални дати, член-кооператорите и притежателите на потребителска карта КООП ползват 10% отстъпка. С радост приемаме факта, че гостите от кооперативната система се доверяват на хотелите за организиране както на служебни мероприятия, така и на лични и семейни празници.

Срещате ли трудности с подбора на персонал и кои са професионалните качества, на които държите?

Туризмът е един от най-динамичните сектори в страната, предоставящ възможности за придобиване на знания и опит. В сферата на услугите е важна личната мотивация, способността да се работи в екип и да се опознае процеса в детайли. Акцентираме върху професионалната подготовка и придобиването на умения на място, но е важна и притежаваната квалификация. Обединява ни желанието да развиваме заедно дейностите в организацията.

Какво ново ще предложите през 2017 г. и защо препоръчвате на нашите читатели да бъдат гости на кооперативните хотели?

Във фокуса на 2017 година е разширяването и развитието на допълнителните дейности и на двата хотела и достъпността им чрез съвременните информационни и комуникационни технологии. За клиентите целим да предложим и подобрим най-търсените услуги: бързо и лесно резервиране, комфорт в помещенията, високоскоростен интернет достъп и удобството на мобилните приложения.

През тази година кооперативните комплекси ще предложат цялостни анимационни програми, свързани със спортни и възстановителни програми в хотел „КООП Рожен“, конферентни и делови пакети в хотел „Интел КООП“, тематични вечери в двата хотела през активните месеци и кулинарни изкушения от българската и европейска кухня.