• Начало /
  • Новини /
  • Всестранна кооперация - Велико Търново: Да покажем силата на традициите

Всестранна кооперация - Велико Търново: Да покажем силата на традициите

Публикувано на 31.03.2017

Всестранна кооперация - Велико Търново: Да покажем силата на традициите

 

Данни за ВК Велико Търново

  • ВК „Велико Търново“ членува в КС „Солидарност 1915“, Велико Търново
  • Броят на заетите в кооперацията е 48 души
  • Член-кооператорите са 1108 души, от които 146 са до 35-годишна възраст
  • Основната стопанска дейност на кооперацията е търговия на дребно
  • Кооперацията стопанисва пряко 19 търговски обекта, от които 9 са включени в националната търговска верига КООП.
  • Кооперацията обслужва 18 населени места

Според отчетените резултати за деветмесечието на 2016 година, ВК Велико Търново е на единадесето място в комплексното класиране на кооперациите от системата на ЦКС.

Вяра Ламбева председател на ВК Велико Търново

„Целта на нашата кооперация е да покаже едно ново лице, което носи в себе си силата на традициите. Ние сме длъжни да се постараем да осигурим на хората това, от което имат нужда. Всяка нова идея и конструктивно предложение е добре дошло и ние ще го приемем. Да работим заедно за едно по-устойчиво развитие. Заедно можем повече. На добър път“!

Въпреки трудностите през изминалата година, Всестранна кооперация - Велико Търново продължи да се развива устойчиво в условията на обезлюдяване на редица селища и демографска криза. През последните четири години сериозни предизвикателства са намалената покупателна способност на населението и динамично променящата се бизнес среда.

В резултат на взетите от Управителния съвет навременни и ефективни мерки, бяха изпълнени решенията на Общото събрание на кооперацията, целящи устойчивото й развитие.

През отчетния период Управителния съвет е провел 12 редовни заседания и има 138 взети решения. Съвместно с оперативното ръководство на кооперацията, той е осъществявал постоянна връзка с член-кооператорите чрез пълномощниците на Общото събрание като тази практика продължава да работи.

За членовете на Управителния съвет е от изключителна важност факта, че до края на мандата, въпреки трудностите, успяха да съхранят постигнатото и дори да го надградят в редица аспекти. Именно в това се състои силата на кооперацията и кооперативното движение.

Кадрите са основен фактор за постигане на поставените цели. Кооперацията отделя и средства за тяхното обучение. Провеждани са курсове по търговски умения и практики за търговските работници. В съвременното развитие на обществото и в частност на стопанските субекти, важно място за постигането на ефективни резултати заема именно подготовката на кадрите.

Извършеното от Управителния съвет се конкретизира най-вече в постигнатите финансови резултати. Към 31-ви декември 2016 година кооперацията отчита положителен финансов резултат.

Кооперативна търговия

Въпреки трудностите, спадът в стокооборота спрямо 2015 година е незначителен. По-големите търговски обекти са оборудвани с касови блокове със широка номенклатура от над 2500 стокови асортимента в 15 артикулни групи. Десет търговски обекта в кооперацията са оборудвани с касови блокове свързани с ТИС. И в бъдеще ще продължи работата в това направление с цел получаване на по-добра информация за движение на стоките, наличностите, както и увеличаване на контрола. Обръщаемостта на стоките е сведена до 23 дни, а в отделни групи и по-ниска.

За подобряване работата и увеличаване на стокообората допринесе и издаването на потребителски карти „КООП“ с отстъпка за член-кооператори и за лоялни клиенти като техния брой към момента възлиза на 861. Въпреки отменения ангажимент през 2015 година от страна на държавата за субсидиране на селища с под 500 жители, кооперацията е социално ангажирана и няма да се откаже от своята дейност в полза на обществото, от моралната подкрепа и ангажираност на жителите да посещават редовно кооперативните търговски обекти.

Добрите резултати в търговската дейност са постигнати и в резултат на направените инвестиции в тяхното реконструиране.

Стопанисването на кооперативната собственост се контролира от вътрешноведомствен контрол на кооперацията. Извършени са 42 броя инвентаризации в търговските обекти.

Управителния съвет не е допуснал кооперацията да тегли банкови кредити. Поддържани са банкови наличности, гарантиращи редовното разплащане с персонала и безпроблемното осъществяване на стопанската дейност.

До лятото на 2013 година, хотел „Стадион”, собственост на кооперацията, продължи да работи, но резултатите бяха негативни. Управителния съвет обсъди различни варианти за ликвидиране на загубите и превръщането на обекта в печеливш. Като най-приемлив бе избран варианта за отдаването му под наем за срок от 3 години, за да се анализират резултатите от неговата дейността и да се предприемат съответните действия.

Социална дейност

През отчетната година кооперацията продължи да извършва една от социалните си дейности - кредитната. Раздадени бяха 24 броя краткосрочни заема, както на работещи на трудов договор, така и на други член-кооператори. Ще продължаваме да разширяваме тази дейност.

Управителния съвет наблюдава и ръководи умело дивидентната политика. През последните години кооперацията изплаща парични дивиденти като тенденцията е това да се запази.

В заключение можем да кажем, че кооперацията е гъвкава и успява да се развива устойчиво в условията на икономическа стагнация. Предстои ни още много работа.

На база анализ на финансово-икономическите показатели като приоритети се очертават:

  • Тенденцията на подобряване резултатите от стопанската дейност;
  • Подобряване на рентабилността;
  • Намаляване зависимостта на кооперацията от приходите от наем и от продажбата на активи.
  • Оптимизиране на търговските взаимоотношения
  • Насочване на свободните ресурси на кооперацията към реализирането на икономически ефективни проекти.

Дирекция „Кооп медии и реклама“